safiah's FotoPage

By: safiah azam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[Archive]
Monday, 20-Feb-2006 03:13 Email | Share | | Bookmark
Teman

 
 
 
View all 12 photos...
Ombak.......
Kau dikatekn sahabat sejati Pantai....
Kau hadir ke pantai kerna adenye angin.....
hadirkah Kau sekiranyer tiada angin???????


Monday, 20-Feb-2006 02:15 Email | Share | | Bookmark
ikan oh ikan

 
 
 
View all 25 photos...


Wednesday, 15-Feb-2006 03:24 Email | Share | | Bookmark
SaHabaT

 
 
 
View all 18 photos...
kata mak,

KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang sakit.....
kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian
bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH,UMPAMA BUNGA
ROS,SEPERTI AIR,BAK BULAN,SEPERTI
LEMBU,TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM
BISKUT!!!
dia tetap kawan...

tau tak sebab ape???




sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia ttp kawan aku..



Thursday, 9-Feb-2006 07:12 Email | Share | | Bookmark
Tak KeruaN

RISAU

Samara samara kulihat bayanganmu
Antara nampak dan tiada
Diantara rindangnya risau hati
Kucuba tuk bellakkan mata
Pusat pandangan
Menembus pekatnya risau
Risau kerana rindu
Rindu yang sangat dalam
Padamu kasih…




ANGIN BISA BERBICARA


Desau angin berkata
‘Ya..Rabbi..’ apa yang harus aku sampaikan
Kepada manusia yang selalu ingin menang
Kepada manusia yang selalu takut akan kalah

Desau angin kembali berbisik
‘Ya...Illahi..’ apa ada berita yang harus kusampaikan
Kepada mereka yang selalu tamak
Kepada mereka yang selalu berhasil tapi tak pernah bersyukur

Desau angin menggemuruh
‘Ya...Khalik’ khabar inikah yang harus aku berikan
Badai yang tak pernah berhenti
Bencana yang beruntun.......





Diamku


Diamku bukan kerana benci
Tidak juga menjauhkan diri
Dalam diriku ku semai kasih sejati
Namun sayangnya kau tak mengerti.

Kerana diamku
Kau menjauhkan diri
Dan kini aku menangis sepi


[Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net